DON'T MAKE MY MISTAKE

2010-04-14 @ 12:24:36

Efter att ha läst om Garniers nya Nordic Essentials serie hos Tina blev jag sugen på the refreshing cleaning wipes. Eftersom att jag inte alls har någon koll på när produkter släpps ute i butikerna efter att ha promotats har jag ingen direkt brådska med att köpa hem dem. Det har ofta hänt att jag har trott att produkter ska finnas ute i handeln så fort jag läser om de i någon blogg/tidning eller liknande men ibland har man fått vänta månader så jag har lärt mig att inte jaga upp mig. Hursomhelst, samma dag storhandlar vi lite överallt och när vi väl hamnar på Coop i Bäckebol kollar jag med intresse upp sminkborttagningshyllan och bestämmer mig för att testa ett paket wipes medan jag väntar på att Nordic Essentials ska komma ut, så jag har något att jämföra med tänkte jag.

Väl hemma samma kväll då jag packar upp våra köp ser jag till min förvåning att de wipsen jag har köpt är precis de jag har läst om samma dag, I got the cleansing wipes, without even knowing! Fabolous!
Självklart kan jag inte hålla fingrarna ifrån nya produkter som jag inhandlat så wipsen testades med detsamma.

Produktbeskrivningen lyder:
Passar Garnier Nordic Essentials rengöringsservetter mig?
Ja, om du önskar en rengöring och uppfriskning av huden. Den behagliga formulan med druvextrakt och E-vitamin är anpassad till normar/blandhy. Rengörningsservetterna avläsnar effektiv makeup och orenheter.
Hur använder jag produkten?
Öppna förpackningen genom att lyfta upp den ljusgröna etiketten, ta upp servetten och rengör ditt ansikte. Du behöver inte skölja. Återslut förpackningen noga efter användning för att undvika att servetterna torkar.

Jag är väldigt noga med att tvätta bort mitt smink på kvällarna och det händer väldigt sällan att jag missar det, hur trött jag än är. Men eftersom att det självklart händer, man är inte mer än människa, är det bättre att utrusta sig med en liten räddare i nöden vid nattduksbordet.

För att få bort allt mitt smink krävdes hela två servetter och då var jag ändå inte helt rengjord. Jag drog över en bomullstuss efter servetterna med mitt ansiktsvatten och bomullstussen blev fläckig av kvarbliven foundation på hyn och maschara på fransarna. Jag blev besviken. Jag hade inte föreställt mig en mirakelprodukt men tänkte ändå att efter två hela wipes och en ordentlig gnuggning borde det vara nog att inte få rätt så färgranna fläckar på bomullstussen. Den dagen hade jag använt min fantastiska Isadora foundation och tänkte att den kanske fungerar bättre på något "lättare" som mina mineralprodukter från I.D. Men nu blev jag istället besviken x 2. Nej, dessa wipes var ingen höjdare, enda pluset är väl att de doftar en svag doft av gröna vindruvor. "Rengörningsservetterna avläsnar effektiv makeup och orenheter" - Give me a break.  Visserligen bättre än att sova med smink på men c'mon. You gotta to better than that!

Me not happy.

Betyg: 1/5
Pris: ca 46 kr
Antal rengöringsservetter: 25 st
Inköpsställen: Daglig varuhandel
Skulle jag kunna tänka mig att investera i denna produkt igen? Aldrig igen.
Bildkälla

Vi syns i vimlet!
Aida


Kommentarer
Postat av: manni

Bra då vet jag. tackk

2010-04-18 @ 22:30:52
URL: http://lillamannili.blogg.se/
Postat av: Nelly

Prova:



Nyhet! Tar även bort vattenfast make up

Gunry, mjukt & skönt

Avsminknings - sarvetter

Make-up remover wipes

Trippel-funktion med rengöring, toner och creme

Oftamologiskt testade



eftersom att jag är 12 år och inte vet vad du vill veta om det så skrev jag av förpackningen. :P hehe

SUPERFIN BLOGG!! =) <3 20 st. servetter i förpackningen.

2010-05-01 @ 19:02:49
URL: http://skrattisarna.blogg.se/
Postat av: Aida

Manni: Varsågod!



Skrattisarna: Tack så mycket, hag har inte sett din kommentar förrän nu. Tack vännen!

2010-08-30 @ 22:19:35
URL: http://kallepook.blogg.se/
Postat av: Aida

Manni: Varsågod!



Skrattisarna: Tack så mycket, hag har inte sett din kommentar förrän nu. Tack vännen!

2010-08-30 @ 22:20:18
URL: http://kallepook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback