Isadora brought me back

2010-03-19 @ 19:39:29

För ett tag sedan fick jag ett litet prov på en foundation medskickad med en tidning och eftersom att de nästan aldrig är i min färg samt att jag inte vill byta ut mitt mineralsmink mot något brukar jag oftast ge bort eller slänga dem. Jag vet inte varför jag valde att behålla detta prov ett bra tag men nu är jag superglad över att jag gjorde det!

Nu på den senare tid eftersom att det har varit så kallt har min hud varit torrare än torrast. Just nu använder jag även en gel som torkar ut huden oerhört och ökar cellförnyelsen. Tanken är att min hud ska "falla av" så fort som möjligt eftersom att mitt ansikte och dekolltage har en massa djupa ärr som har vart med mig i över 7 år. Efter två timmar utomhus med mitt mineralpudersmink så kan man, om man närmar sig mitt ansikte se att det verkar som om det ska spricka. Ungefär såhär:



Jag försökte googla fram en bild på sprucken is, som när det klirrar och sprickan sprider sig över hela isområdet? Ungefär så! Hoppas att ni får en liten uppfattning med hjälp av min vackra paint-bild, hahahaha. Så har det varit över hela mitt ansikte. Men så helt plötsligt fick jag för mig att testa provet som jag fick hemskickat and it said heidi ho and I fell in love! Det underliga var att provet var precis i min färg och det var så drygt att jag kunde använda det i några omgångar. Isadora, ni landade HÖGT ÖVER mina förväntningar!!



Isadora Active moist make-up med solskyddfaktor 30 är en enastående flytande foundation som är DEN BÄSTA i sin kategori. Med konkurrenter som Chanel, Dior, YSL och allt vad jag har prövat slår denna de med hästlängder. Inte bara funktionsmässigt utan även prismässigt!! Den sitter bra SUPERLÄNGE, 16 h kanske är att ta i men en hel dag utan påfyllning är det bästa som jag någonsin varit med om. Kan inte hylla den tillräckligt. Det bästa med denna foundation är att man kan bygga upp olika graders täckning utan att det ser "för mycket" ut, helt fantastiskt. Den återfuktar verkligen och ger en fin och jämn färg, allt vad man vill ha av en flytande foundation. För min kombinationshy, fungerar denna något fantastiskt. Köp köp köp köp!!! Fast be gärna om ett prov först också =) Tack Isadora för att ni räddade mig denna vinter!

OBS! Jag fixerar denna med min mineral veil från I.D, självklart påverkas resultatet lite granna också beroende på vilket puder man väljer att fixera sin foundation med!

Betyg: +5/5
Pris: omkring 149 kr
Inköpsställen: H&M, Kicks, Åhléns m.fl.
Skulle jag kunna tänka mig att investera i denna produkt igen? Absolut, helt klart, jajamensan!!

Vi syns i vimlet!
Aida


Kommentarer
Postat av: Lollo

AHAHHAHA yeeeey men min uppdatering är en katastrof! ska försöka lägga upp massa nagelbilder ikväll :D

2010-03-19 @ 19:55:44
URL: http://ressurrection.blogg.se/
Postat av: Josephine

Vad kul att du gillade den! Jag slängde mitt test efter ett snabbt test på kinden, jag är way to pale, haha :P

2010-03-19 @ 21:22:13
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Aida

Lollo: Låter fab!



Josephine: Tycker att du BUMS ska in på närmsta ställe och be om ett prov i din hudton. Du kommer inte att ångra dig =)

2010-03-19 @ 21:53:36
URL: http://kallepook.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Tack så mycket! :)

2010-03-19 @ 22:48:37
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: bella

Sv: Klart får du det:) Kul att kunna inspirera!

2010-03-20 @ 10:47:09
URL: http://bellamakeupartist.blogg.se/
Postat av: Al

aw .. hah taack så mkt ! :)



Jag kollade nyss igenom din blogg, nice med så mkt make up tips ! :)

2010-03-20 @ 11:06:49
URL: http://lalos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback