Always Coca Cola!

2010-02-15 @ 15:29:33

Minnen, minnen så många minnen. Hur många av oss har inte varit fullkomligt nerkärade i Lip Smackers som barn? Jag minns att jag alltid, alltid alltid höll tummarna de dagarna jag och min mamma skulle in till stan att vi skulle kika förbi Lindex för det hade flest utbud på Lip smackers med världens alla smaker. Följande scenario utspelade sig vid ungefär varje downtownbesök i min barndom.

Jag: Maaaaaamaaaaan, älskar du mig?
Mamma: Det är klart jag gör, vad säger du?
Jag: Skulle du göra allt för din dotter?
Mamma: Självklart maahaniii (smeknamn)
Jag: BRA! För jag vill hemskt gärna vilja få en Lip Sma ..
Mamma: Eller vänta nu, nu när jag tänker efter så tror jag att du har rätt, jag älskar dig inte. Nej, det är rätt tveksamt faktiskt! 
Jag: MEN MAM ...
Mamma: NOG! Jag vill aldrig höra ordet Lip Smacker igen!

Efter några år så slapp hon mitt ständiga tjat om LS eftersom att de försvann och H&M fick sakta men säkert ta deras plats. Nu ungefär 10 år senare befinner vi oss i KappAhls kassakö och helt plötsligt fångar något min syn. Mitt ansikte lyser upp, precis som i Trissreklamerna "plötsligt händer det" och en symfoni orkestrar i min hjärna. LIIIIIIIIIIIIIIIIIPSMAAAAAAAAAAAACKEEEEEEEEEEEEEEEERS! Min lycka var obeskrivlig, det var nämligen inte vilka LS som helst utan med smakerna: Coca Cola, Fanta & Sprite! Jag hade betalat världens största summa för att få min mammas min på bild när hon märker min upptäckt, hursomhelst, eftersom att jag är inne på Coca Cola-perioden just nu var mitt val självklart.

Kanske är det barndomsminnena eller kanske är det känslan av att kunna köpa en LS utan att gnälla på mamma,  som gör att man inget annat kan älska LS. För själva innehållet är inget värt att tala om. Med en oljig konsistens som lägger sig som en hinna och som aldrig verkar absorberas av läpparna ger inte denna produkt några som helst poäng, den är värdelös. Det enda som är RIKTIGT lyckat är doften, no doubt about it. Har aldrig doftat något annat som luktar mer Coca Cola än denna. Doften och nostalgin, that's the magic!

Betyg: 1/5
Pris: 29 kr
Inköpsställen: KappAhl, finns säkert fler återförsäljare
Skulle jag kunna tänka mig att investera i denna produkt igen? Nja, det återstår att se!

Vi syns i vimlet!
Aida


Kommentarer
Postat av: Josephine (Makeuponista)

Haha, jag ÄLSKAR LipSmackers, har inte visat upp min samling i denna blogg, så det kanske jag ska göra, hihi.



CokeVanilla är min favvo :D

2010-02-15 @ 16:27:39
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Emma P

Det verkar som om många blir helt till sig över Lip Smackers. Delar faktsikt inte denna besatthet, jag hade tre stycken, men tyckte redan på den tiden att de var rätt kassa... Och så är jag skeptisk till lukten, i alla fall de jag hade då, tycker de luktar så himla syntetiskt...

2010-02-16 @ 10:55:31
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Aida

Josephine: en samling? Ja men släng upp några bilder så vi får seee =) Coke vanilla är min absoluta favoritdryck genom tiderna, åh vad avis jag blir!!

2010-02-17 @ 09:30:06
URL: http://kallepook.blogg.se/
Postat av: Aida

Emma P: Åh, men där ser man. Underbart att alla inte är lika får då hade vi inte fått läsa annat än om Lip Smackers på bloggar, haha. Grejen var den att mina vänner började sminka sig runt 10-11 års åldern men jag fick inte börja föränn jag var 16 så Lip Smackers var det närmsta jag kunde komma smink. Lite därför jag blir helt till mig =)

2010-02-17 @ 09:33:21
URL: http://kallepook.blogg.se/
Postat av: SweGizmo

Gillar din Blogg. :P

2010-08-19 @ 23:11:48
URL: http://swegizmo.blogg.se/
Postat av: SweGizmo

Grymt bra Blogg! :D

2010-08-19 @ 23:15:13
URL: http://swegizmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback