Clinique - CON

2010-04-02 @ 09:58:19

Clinique - Comfort on call var en av mina räddningar under den kyligt torra vinter vi hade nyss. En riktigt fet och lite hårdarbetad kräm som mjukar upp den torraste hud och lämnar den lugn. För mig som överlag har en fet hy med små torra partier fick använda den sparsamt så att huden inte grät fett under dagen. Jag märkte med en  gång att detta var en lugnande och omhändertagande kräm, det kändes i huden så att säga. Krämen skyddade min hud mot även kyla, vind, snö och regn utan svårigheter Jag kan därmed förstå varför denna kräm har varit en succé hos människor med känslig, eksemartad, allergisk hy. Måste även påpeka att den är extremt dryg, krämen är i margarinkonsistens (vilket jag inte tycker bilden visar) och som skrivet ovanför lite hårdarbetad. Det räcker att gröpa ur en liten klick i ärtstorlek och börja leka med den över ansiktet med fingrarna som kommer att "värma" krämen så att den lättare sjunker in i huden.

Clinique menar att Comfort On Call stärker hudens lipidbarriär och minskar irritaioner i framtiden vid regebunden användning och efter 8 veckors användning visar tester 67% förbättring av hudens styrka och skydd mot irritationer. Källa.


Jag känner personligen att detta är en toppenprodukt som jag verkligen kommer att rekommendera till personer med känslig/väldigt torr hud men jag känner att jag kan vänta med att använda den själv då jag inte lider av de problem som krämen hjälper mycket mot. Men denna kommer att sparas i minnet för framtida behov!


Betyg: 5/5
Pris: omkring 435 kr
Volym: 50 ml
Inköpsställen: Åhléns/Kicks/NK m.fl.
Skulle jag kunna tänka mig att investera i denna produkt igen? Ja, i framtiden.
Bildkälla

Vi syns i vimlet!
Aida


Kommentarer
Postat av: Maria, Hjärterdam

Tack =)

Jag är ju en månad för tidig, skulle ha kommit 1 maj =P

2010-04-02 @ 13:19:16
URL: http://mrshearts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback