Wow

2009-10-17 @ 18:05:30

Sitter här med en massa volym i håret som jag inte vet vad jag ska göra med, haha. Känner mig som ett troll. Ja ja, bild får ni se när jag är klar med allt, tänkte på en sak precis nu innan jag blev klar med mascaran, ett litet tips kan vi säga. En mascara ska inte användas i mer än 2-3 månader, som jag har skrivit i ett av mina inlägg, men ibland händer de att de torkar ut tidigare än så. Oftast beror detta på att vi tjejer har en tendens till att pumpa mascaraborsten i tuben för att få mer mascara på den, förstår ni hur jag menar med pumpar, alltså trycker in och ut den snabbt i behållern, vilket ger konsekvensen att vi pumpar in luft. Luften torkar ju självklart mascaran och den får gå i pension snabbare än väntat. Men jag har en lösning, något jag brukar göra är att ta en halvtesked kokhett vatten och hälla i behållaren! Pumpar 2-3 gånger och låter det sitta i över dagen/natten, på morgonen är den som ny igen. Nu gör jag inte detta på någons rekommendationer men jag är trött på att behöva slänga en hel del mascaror innan jag har använt de fullt ut, för oavsett om vi har betalat 49 kr eller 249 kr för en mascara så är det pengar vi har tjänat ihop, inte fått gratis. Därför tycker jag det är viktigt att man tar allt man har betalat för, inte att man tar det så långt att man skär sönder behållaren och skrapar ut allt in i det sista men också att man inte tar för givet pengarna man lägger på sminket. Hoppas detta tips gynnar er och att ni känner att ni har lärt er något nytt. Nu ska jag återvända till badrummet! Hörs senare.

Vi syns i vimlet!
Aida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback