Nivea Teint Delight

2009-11-02 @ 10:16:14

I den nyaste Elle som jag fick hemskickad fanns det ett prov på Niveas nya foundation Teint Delight.

Få naturlig lyster med vår gel-foundation som ger en fräsch, naturlig lyster. Med Oxy-mineraler och rent vatten.  Hudvänlig och dermatologiskt godkänd.

Great tänkte jag efter att ha läst beskrivningen men not so great tänkte jag när jag var klar. När jag började appliceringen med min foundationborste blev jag aningen ställd, har jag tagit rätt? Har kanske min foundationsborste legat i något i vått? Niveas Teint Delight är nämligen så light i konsistensen, SÅ HIMLA LIGHT att det känns som om du håller på att badda ansiktet med ansikstvatten, man får den där svalkande känslan. Så lätt är den. Fick stå och applicera i omgångar eftersom att jag vill ha något som täcker. Det gick sisådär, ska jag bedömma den som en foundation får den inte många poäng från mig men om vi tänker den som en färgad dagkräm är den fullkomligt underbar. Perfekt för er som inte har något speciellt att täcka utan bara vill jämna ut hudtonen, man får fin lyster och passar utmärkt till ett osminkat ansikte förövrigt. Alltså inget för personer som t.ex. jag som behöver täcka hyn ordentligt. Ett riktigt bra tips faktiskt, heja budget!

Resultat:


Betyg: 4/5 om jag som sagt tänker på den som en färgad dagkräm.
Pris: omkring 160 kr
Inköpsställen: Kicks/Lindex/Åhlens m.fl.
Skulle jag kunna tänka mig ett återköp? Nej tyvärr, den tillfredsställer inte mina behov men kan tänka mig att den skulle vara superbra för en hel del tjejer där ute!
Bild lånad härifrån

Vi syns i vimlet!
Aida


Kommentarer
Postat av: Pia

D e sant, du ser bättre ut i id

2009-11-02 @ 12:19:42
Postat av: Caroline Bernadotte

Va vacker<<3

2009-11-02 @ 12:38:25
URL: http://carolinekhamo.blogg.se/
Postat av: Caroline

aha tänkte köpa denna imorgon! bra info. tack var lite tveksam först

2009-11-02 @ 14:21:20
URL: http://corrunjan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback