Nu så ..

2009-12-14 @ 13:22:51

ska ni äntligen få er recension! Lip care mix från Make up store!



Jag är den där tjejen med ungefär 4-5 läppglans/stift i varje jackficka/väska, så brist på fukt och vitaminer till min läppar är det inte direkt men däremot har min något lata sambo väldigt torra läppar så därför hade jag en riktigt bra anledning till att köpa hem denna söta produkt! Man måste lära sig argumentera för sina inköp, annars går det inte hem! Kan börja med att beskriva de olika delarna.

Den gröna delen är en väldigt mjuk peeling som vi använder ungefär varannan kväll, denna mjuka peeling avlägsnar döda hudceller som oftast dyker upp dessa kyliga tider. Jag hade nog föreställt mig något mer skrubbigt, men peelingen är samarbetsvillig och lagom dryg.

Den vita delen brukar vi använda varje kväll, den fungerar som en inpackning till läpparna och är hur härlig som helst att sova med. När man vaknar på morgonen känner man verkligen att det har gjorts en skillnad, läpparna är mjuka och du kan grimasiera värsta smilet precis när du vaknat utan att vara rädd för att läpparna ska få en torrhetsspricka (hoppas ni förstår vad jag menar). Den innehåller ricinolja som är mjukgörande och som binder fukt i läpparna, är även väldigt tålig mot vind och vatten! Fett löser fett så denna kraftiga kräm fungerar även utmärkt som rengöring, enligt makeupstore.se. Bra att ha i nödlägen när rengörningen precis tagit slut, men inget jag skulle använt den som då den förmodligen skulle tagit slut väldigt fort. Inpackningen är lagom dryg.

Den rosa delen är ett vårdande läppbalsam som innehåller E-vitamin och som hjälper till att bevara och bibehålla fukt, denna del anpassar sig mer till att användas på dagen och är lite drygare än de andra delarna.

Min samanfattning av denna produkt är att den är något extra att köpa då man har lite pengar över att spendera på vad man vill, ingen såndär DUDÖROMDUINTEKÖPERDENNA-varning. Jag gillar alla 3 delar och de fungerar superbra men om vi till exempel tar den rosa delen, den är mer för daglig användning och fungerar superfint och ger lite naturligt glans MEN den finns i en behållare där 2/3 av delarna lämpar sig mer för kväll/natt. Denna behållare är inte heller mini så den tar ju plats i väskan/fickan. Okej, vi kanske kan hantera storleken men vi måste även tänka på att ta med oss en liten pensel i hylsa eftersom att man absolut inte ska fingra i burken (ALDRIG!!) för alla bakterier. Tänk då när du sitter i spårvagnen/bussen och skruvar upp detta lock och så råkar personen bredvid dig hosta sjuk-aktigt, ja då är inte bara läppbalsamet förstört utan hela burken. Bara till att slänga den i papperskorgen. Ja, visst låter det långsökt men det är sant och det är sådant som händer hela tiden. Såhär kritisk är jag i alla mina köp, föreställer mig alla slags lägen. Om jag hade fått göra om denna produkt hade jag delat burken i 2 delar med vitt och grönt för endast hemmabruk och gett den rosa delen en egen liknande "lypsylhylsa" för att man ska kunna ta med sig denna ut på dagliga äventyr! Fast det är jag det! Så produkten i sig är jättego men det är resten som jag har problem med. Hoppas ni fick ett litet humm och känner er säkra på ifall ni ska köpa denna eller inte.

Betyg: 5/5 för hemmabruk och användning med jämna mellanrum för bästa effekt.
Pris: 175 kr
Inköpsställen: Make up Store
Skulle jag kunna tänka mig att investera i denna produkt igen? Oui, men endast för hemmabruk som skrivet!
Bild lånad härifrån

Vi syns i vimlet!
Aida


Kommentarer
Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Vilken bra recension! Självklart får du låna bilden när du skriver vars den kommer ifrån :)

2009-12-14 @ 13:55:38
URL: http://ninai.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ingen recenserar lika bra som dig :) tack!

2009-12-14 @ 19:21:36
Postat av: Aida

Nina: Tack Nina, tack!



Rebecca: Åååååh, det är det bästaste ni kan skriva, tack tack tack!!

2009-12-14 @ 21:39:31
URL: http://kallepook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback