Miracle Nails Super Nagelstärkare

2009-12-29 @ 17:38:53

Jag är en sann nagelbitare, eller kanske ska säga, har varit. Sedan jag var ungefär 4 år gammal har jag bitit på mina naglar, det finns inga sluta-bita-på-naglar-medel som har fungerat på mig. Visst fick de mig att spy, må illa jämt och ständigt men inget fungerar som den gamla goda viljan. Jag slutade den dag jag bestämde mig för att jag ville ha fina kvinnliga händer som pryds av nylackade naglar var och varannan dag. Så jag la av, efter 15 års intensivt bitande så la jag av. Jag är riktigt stolt över mig själv även fast det är ett år sedan nu jag blev av med min dåliga vana. Tyvärr bidrog mitt nagelbitande att mina naglar inte fick växa som de skulle, mina naglar idag är väldigt små och jättesköra och då menar jag jättesköra. Mina naglar bryts så fort de blir lite långa och så är de gummimjuka, de liksom kan böjas bakåt och det gör JÄTTEONT. Ungefär såhär,

Hoppas ni förstår vad jag menar, annars gjorde jag ett tappert försök om jag får lov att säga det själv! Sådana här händelser sker mina naglar rätt ofta och kan resultera i att jag blir en tjurig Aida under hela dagen, dels för att det smärtar som bara den men mest för att det tar en sådan tid för mina naglar att växa sig långa, så jag är tillbaks på ruta ett.

Jag har prövat flera stärk-dina-naglar-produkter men som jag har skrivit innan är inte tålamod någonting som har förts vidare till mina gener. Jag vill oftast ha resultat nu med en gång, och dessa olika medel vill att jag ska applicera dem var tredje dag och grejer, det är alldeles för mycket begärt. Jag kommer aldrig ihåg sådant, aldrig. Så jag fann mig själv ett lack på Kicks som jag tror på, ni vet när det känns i magen att: yes, detta kommer att gå!
Om lacket:
Namn: Miracle Nails Super Nagelstärkare
Pris: 100 kr
Volym: 8 ml
Lovar: Resultat inom 2 veckor
Tillvägagångssätt: Applicera lacket på olackade naglar varje dag, den tredje dagen ska de gamla lagrena tas bort med en remover och ett nytt ska läggas. Detta ska upprepas i två veckor då det riktiga resultatet ska kännas. Efter 4-6 veckor räcker det med 2 appliceringar i veckan. Lacket kan då användas som underlack eller som vanligt glans på naglarna.

Mitt tycke:
Jag är inne på min tredje dag och ska ta bort mina gamla lager med en remover ikväll. Det har alltså gått två appliceringar och jag märker av ett resultat redan nu. Man kan liksom inte hoppa trampolin på mina naglar lika lätt längre, det är framsteg det, på två dagar! Det känns som om företaget har läst mina tankar och framställt vad jag vill ha. Genom att det ska appliceras varje dag kommer du lättare ihåg det och behöver inte tänka: var det igår eller iförrgår jag lackade? Det kanske låter löjligt när man läser detta men på lång sikt så tappar man kollen och lägger av till slut. Nu har det i alla fall gått två dagar och jag kommer att komma med en ordentlig recension om 2 veckor då vi får se hur det har gått! Wish my nails luck!

Vi syns i vimlet!
Aida


Kommentarer
Postat av: Josephine (Makeuponista)

Hoppas det fungerar nu då =)

2009-12-29 @ 19:13:34
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: Hanna

Joo jag kan göra ett inlägg om Face cool balm sen, har haft den ett bra tag :).



Jaaadu...jag kan väl säga såhär, att jag gillar att handla smink, haha! Det kommer i väldigt hög prio, köper inte så mycket annat faktiskt, det kommer ju till användning då jag frilansar.

Sen bor jag hemma än så länge så jag har ju råd att unna mig lite sånt, dock har jag och pojkvännen en lägenhet på g så om vi får den kommer jag dra in på alla köp, bunkrar upp lite innan, haha (A).



Det är ju inte så att mamma å pappa köper åt mig, jag köper allt smink själv, och sen har jag 20% rabatt på sortimentet eftersom jag praktiserar där :D.

2009-12-29 @ 22:25:23
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback