Tommy, shoot me with that gun!

2009-09-25 @ 11:21:49

Jag har nu ett väldigt bra tag haft problem med mitt hår, mitt alldeles för-feta-alldeles-för-snabbt-jag-har-ju-nyss-duschat-hår. Det kommer från perioden för ungefär 5 år sedan då jag gick i boxning. Träning 5 dagar i veckan á la 3-4 timmars pass ledde till att man fick duscha håret varje dag vilket bidrog till att mina talgkörtlar i hårbotten fick en vana att producera allt för mycket fett. Hårbotten blev alltså van vid all schamponering och började "strejka". Sedan dess har det inte funnits någon som helst lösning på mitt hopplösa hår. Jag har prövat alla världens olika schampoon för fett hår men inget har lyckats tona ned det. Jag försöker tvätta håret så sällan som möjligt men 3:dje morgonen kan man i princip steka pyttipanna i mitt hår med hjälp av lite värme. Ni hajar!

Hur som helst gjorde jag ett besök på Bellbox i Partille-Allum en vacker dag då jag skulle köpa min fabulösa plattång. Där fanns en jättesöt kassörska som sa att jag borde prova volymschampoon istället. Huh? Tänke jag. Hon förklarade att när håret ligger platt och ganska "tryckt" mot hårbotten så har de lättare för att absorbera fettet som produceras. Men när man använder ett volymschampoo lyfter du håret från botten och gör det svårare för håret att få kontakt med hårbottenfettet. Det lät logiskt i min öron.

Dagen efter då jag gick runt på stan fick jag syn på ett supersött schampoo som doftar underbart, nämligen blåbär. Åh, kan ni tänka er. 99 kr för 250 ml volymschmapoo vars märke jag aldrig hört talas om på Lindex. Ni hör ju själva hur det låter. Men hujeda alla fördomar och länge leve TommyGuns!

Vilket underbart schampoo. Jag ska inte ljuga och säga att jag inte får fett hår på en vecka, nä nä. Men efter duschen får jag något så väldoftande och friskt hår! Mitt hår blir lätt, det känns som om det knappt väger något och alldeles luftigt. Det räcker gott och väl för mig. Nu känns det i alla fall bättre att man går mot fett hår med en underbar känsla i alla fall. Tur i oturen!

Betyg: 5/5 Volume it said and volume it gave
Pris: 99 riksdaler
Inköpsställen: Lindex/Kicks bl.a

Vi syns i vimlet!
Aida

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit:
såg nyss i Kicks beauty magazine att de har en artikelsintervju med just grundare till detta märke. Verkar som om att jag låg ett steg före! Wohoo, länge leve magkänslan.


Kommentarer
Postat av: mikaela

har också funderat på volym schampoo, skulle du rekomendera dethär märket, eller har du provat något annat också ? ;D

2009-09-25 @ 12:10:54
URL: http://mikaelatallkvist.blogg.se/
Postat av: Aida sminkbloggerskan

Mikaela: pröva pröva pröva säger jag bara!

2009-09-25 @ 12:35:51
URL: http://kallepook.blogg.se/
Postat av: Albin

Ha en trevlig helg nu! :)

2009-09-25 @ 14:06:29
URL: http://AlbinAxelsson.com
Postat av: Anonym

Va gärna med och gissa kändisen på min blogg=) kramar



http://musicrecord.blogg.se

2009-09-25 @ 16:45:34
Postat av: S A N D R A T J U L I N S

kolla in dagens låt med Demi Lovato =) http://sandratjulins.blogg.se/2009/september/demi-lovato-gift-of-a-friend.html#comment

2009-09-25 @ 19:47:30
Postat av: Anonym

Hej



Vilket är det absoluta bästa lip plumber?

Som GER resultat, gärna bästa resultatet:D



2009-09-26 @ 00:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback