Sparkling nails it is!

2009-09-14 @ 11:51:07

Då mina fusknaglar började gå mot sin pension valde jag att förtidspensionera de redan igår och så tricksade jag med ett helt nytt paket istället. Låt mig säga er att vad jag har lärt mig av fusknaglar är att dyrast inte behöver vara bäst. Jag köpte mina 2 paket när jag var i Freeport i Kungsbacka i någon skönhetsbutik för ungefär 35 kr paketet.

Det viktigaste av allt för att få lyckade naglar som inte skriker fusk, det är att känna till dina fingrars "former". Du ska veta vad som passar dina fingrar, är det fyrkantiga naglar, korta, långa, rundade toppar. Ja, you name it. Så släng alla fördomar om att dyrast är bäst i paperskorgen, för i detta fall är det kunskapen som härjar!

Jag har rätt så små mulliga handflator med korta mulliga fingrar. Mina naglar är supersmå eftersom att jag bet på mina naglar från 4 års ålder upp till 19. Därför har jag inte haft  den bästa ytan att jobba på utan jag har fått fila mig fram. Jag har filat ned naglar i alla olika former och längder och vet därmed att halvt långa och rundade kanter-naglar passar mig bäst! Alla märken & produkter jag använt mig utav finner ni i slutet av inlägget.

Jag började med att rengöra mina naglar och avlägsna alla överväxta nagelband

Jag vet, not so pretty!

Därefter börjar jag fila ned mina fusknaglar till min egna passform och applicerar de med nagellimmet som medföljer. I detta fall var limmet superbra och oftast ligger det i tekniken av appliceringen. Försök få det rätt med ett första försök, applicera limmet på din egna nagel, sätt fusknageln på plats och tryck till med ett sådant tryck att det inte skapas luftbubblor under nageln, håll kvar ordentligt i ytterliggare några sekunder.


Et voila! Finslipning är alltid bra när naglarna väl sitter på fingrarna, det är lättare se vad som passar då. Men se upp, för mycket iakttagning av naglarna är aldrig bra. Det är lätt att haka upp sig på finslipningen men som sagt se upp, om du filar "lite för mycket" kan du aldrig gå tillbaka, ta det peut en peut!


När detta väl är klart så är det bara att börja välja och vraka över alla nagellack du har ståendes hemma! Hurra för detta moment, för det är klart det roligaste enligt min mening! Jag personligen känner för rock/glitter/glamour i en blå anda idag, så jag gjorde så gott jag kunde och detta blev resultatet.

 

And finito it is .. Nu klappar jag mig över axeln för ungefär 2 timmars arbete (amatör) och kan faktiskt glädja mig över att jag kommer ha fina naglar i ungefär 2 veckor till! Yihaaaaw.


Fusknaglarna jag använde mig utav:


Betyg: 4/5 (Naglarna i detta paket var enligt mig jättestora men samtidigt är det ett stort plus eftersom att våra nagelytor varierar något så enormt. Detta är faktiskt ett paket för alla sorters naglar och med fil och nagelsax löses alla problem. Naglarna var inte sköra vilket var jätteskönt då man slapp oroa sig över ifall man bröt sönder naglarna eller ej. Men som sagt, den som vill få fina naglar av detta paket får inte ge upp i första taget, men mödan är den värd i slutändan)
Pris: omkring 30 kr
Inköpsställen: Åhléns/Kicks/Grand Parfymeri/claudia.se/
Bild: Claudia.se


Lacken jag använde mig utav:



Depend mini-glitter lack ovanpå
Betyg: 2/5 Är inte ett stort fan av depends lack längre. Plus för snygg glitterblå färg, lågt pris och en liten volym
vilket innebär att du inte behöver tröttna på en färg utan kan snabbt ta slut på den. Minus för otroligt löjligt snabb förtorkning. Man hinner knappt använda lacket 2 gånger innan man den tredje gången öppnar det och finner det alldeles torrt i behållaren. Lacket är segt och vägrar torka på nageln, näe man blir besviken.
Pris: omkring 25 kr
Inköpsställen: Lindex/Åhléns/Kicks och eventuella Depend-återförsäljare

Viva la diva glitterlack under som bas
Betyg: 4/5 Älskar VLD glitterlack, har flera stycken! Men detta är nog det första svarta lack jag någonsin tyckt om då jag oftast inte finner svart lack som mitt förstahandsval. Men detta svarta lack är lagom svart och har jättefina silvriga glitterkorn som inte sjunker under det svarta utan verkligen sparklar lagom mycket. Lite sämre långvarig hållbarhet på nageln, jämfört med andra lack, måste jag medge men gränsen är hårfin hållbarhet, det räcker med ett lager, lagom pris och det vara förevigt (nja, lite att ta i). Till skillnad från depends lack kan du öppna och stänga lackskruven hur många gånger som helst utan att produkten torkar.
Kärlek till alla viva la diva lack!
Pris: omkring 45 kr
Inköpsställen: Lindex/Åhléns/Kicks och eventuella Viva la diva-återförsäljare



Vi syns i vimlet!
Aida


Kommentarer
Postat av: EMmelist

jag älskar också att pyssla med mina naglar sådär. det är himla skoj! fina dina blev ;)



allt bra annars ?

2009-09-14 @ 13:26:07
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: TereseErica

Har du haft en bra helg?

2009-09-14 @ 14:04:18
URL: http://tereseerica.blogg.se/
Postat av: Dee

Jag gillar också att ha fina naglar men mina egna blir så slitna sen och jag får djupa fåror på tummnaglarna så jag använder bara lösisar nån gång ibland.

2009-09-14 @ 14:44:58
Postat av: Anonym

Jättefin blogg! :)

Allt bra med dig? ;b



(http://steeler.blogg.se/)

2009-09-14 @ 15:30:34
Postat av: emma

hoppas du har en bra måndag? (: / fröken bitterfitta

2009-09-14 @ 15:57:08
URL: http://metrobloggen.se/frokenbitterfitta
Postat av: steph

kikar in! - allt bra med dig? =)

2009-09-14 @ 16:07:37
URL: http://stephaniebell.blogg.se/
Postat av: Aida sminkbloggerskan

EMmelist: Superkul, tidskrävande men jätteskoj!



Dee: Jaså? Vad tråkigt. Mina har en tendens att bli sköra men jag spa-behandlar de i en dag eller två och sen brukar de bli okej faktiskt.



2009-09-15 @ 10:31:47
URL: http://kallepook.blogg.se/
Postat av: RÖV-ANDERS

Korvfingrar fan vad äckligt

2009-09-20 @ 02:22:00
Postat av: RÖV-ANDERS

Korvfingrar fan va äckligt

2009-09-20 @ 02:23:50
Postat av: andrea

dom naglarna är sjukt bra. Jag har också på mej såna fast french manicure. =)

2009-09-20 @ 16:51:01
URL: http://ddeah.blogg.se/
Postat av: Aida sminkbloggerskan

Andrea: Visst, vad kul! Då är vi två.

2009-09-23 @ 15:33:30
URL: http://kallepook.blogg.se/
Postat av: Aida sminkbloggerskan

Andrea: Visst är de! Vad kul, då är vi två.

2009-09-23 @ 15:34:13
URL: http://kallepook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback