Lite hjälp på vägen som jag aldrig fick

2009-10-08 @ 14:23:52

Jag har, sen en låååååång tid tillbaka, väldiga problem med min hy. Ända sedan 11-års åldern har mitt ansikte varit en stor finnfabrik, stora finnar som satt sig på alla möjliga slags nerver och gjorde att jag fick väldigt ont varenda gång jag gjorde en grimas. Jag klämde. Men liten och pressad över idealen som levde i skolumgängeskretsen lämnade mig ingen chans att tänka igenom beslutet. Så jag klämde. Fan, har jag sagt varenda dag sedan dess. Fan fan fan. För att klämmande resulterade i sårskorpor över hela mitt ansikte och därför består mitt ansikte utav flera hundratals (nja, men det känns så iaf, inte så långt ifrån) ärr. Ärr som har följt med mig under nästan mitt halva liv. Förgäves har jag försökt använda alla möjliga slags olika produkter, inte bara för att täcka ärren utan även för att bekämpa alla finnar. Nu efter mer än 9 år finns det en hudläkare som har gett mig en receptbelagt antibiotikagel som är aktiv mot alla bakterier som orsakar finnar och pormaskar, som grädden på moset gör den hyn mindre fet över lag. Den har varit min räddning och jag har använt den i ungefär 3 månader, jag gick utan den i en vecka och det märktes av hela min omgivning, kommentarer som: Herre jisses Aida, du som börjat få så himla fin hy, vad har hänt?

Så märkbar var den, så alla ni som lider av samma problem som jag, uppsök en läkare och föreslå Duac gel 1%.

Nu till vad du kan göra som ingen läkare kan ordinera dig är att använda dig av hudprodukter som är skonsamma mot din hy, nämligen I.D Bare minerals. Hur klyshigt det än låter så har den förändrat min hy, själva hyn och alltså inte allt det där med finnar etc. Min hy kan numera "andas" och hur ofta har du använt en foundations som sitter kvar även efter att du torkat bort svettet med papper? Den är så täckande att den täcker min djupa ärr, som inget innan lyckats om jag inte hade velat ha en lermask till ansikte. Det är puder som smälter in i huden och blir en underbar foundation. I'm in love, har använt ID i mer än ett halvår och byter inte ut det mot någonting i VÄRLDEN. Hade jag fått vara en av de som fått använda produkten för att sedan recensera den framför tv:n hade jag blivit en av de alla amerikanska kvinnor vi skrattar åt, som tror att vi inte fattar att de fejkar.

I.D Bare minerals, has changed my life. My skin can actually breathe and it feels much better. Even the nights I fall asleep wearing it I don't have to worry the next day.

Precis det hade jag sagt. Jag har spenderat så himla mycket pengar på så onödiga märken som ska revolutionera min hy och äntligen har jag hittat "det" som har gett mig, min mamma och alla i min omgivning bättre hy (jag är en rätt bra övertalare) och det är ingen som kan hitta något negativit. 100 % mineraler, det säger sig självt.
Ge er ut nu på stan och hitta någon Kicks eller liknande och be de hjälpa dig hitta just din nyans. Det är lite mer att göra än att bara kleta på foundations, det är 3 borstar men resultatet är otroligt och när man väl lärt sig handskas med produkterna går det som en dans. Kom igen nu tjejer och killar, gör mig inte besvikna.

Go Bare minerals!

Vi syns i vimlet!
Aida


Kommentarer
Postat av: Jenny

har tänkt köpa ID Bare Minerals ett bra tag nu.. ska nog slå till i slutet av månaden :) har bara hört bra om det!

2009-10-10 @ 18:02:50
URL: http://cordell.blogg.se/
Postat av: karin

du ser ut ha perfekt hy! ska nämna det här för min kompis, hon har testat basiron bara!

vad gör den mot ärr? har med fått ärr och gropig hy...

2009-10-17 @ 14:37:24
URL: http://4ebloggen.blogspot.com
Postat av: jeanette

oh. Bra inlägg. Har kämpat med finnar (hiroshima-looken) i 11 år. Hittade Basiron AC 5-10% som är receptfri men funkar ganska bra på mig, eftersom jag är allergisk och lätt blir allergisk för för starka krämer. Men tipset om Bare Minerals var bra. Behövde läsa om det från någon som vet vad den pratar om. Braaa inlägg!! :)

2009-10-17 @ 17:35:56
URL: http://nettskonstigheter.blogg.se/
Postat av: Aida svarar

Jenny: Det gör du jättebra i, det kommer att gynna dig!



Karin: Tack Karin men skenet bedrar tack vare I.D Bare Minerals men tack! Jag rekommenderar I.D och gelen Duac till 100% Tyvärr hjälper den mot ärr men jag har fått ett recept på en kräm jag ska börja använda snart som gör att huden börjar "falla av", likt en orm som byter sitt skinn. Kan vara lite jobbigt men så länge man peelar med jämna mellanrum så tror jag inte att det är ngn fara. Jag kan nämna namnet på krämen när jag tagit ut den. Lycka till Karin!



Jeanette: Himla roligt att du äntligen har hittat något som fungerar för dig, verkligen! Kan inte påpeka nog hur mycket det glädjer mig att få kommentarer som din. Att ni känner att jag vet vad jag skriver om, gällande just hyn så gör jag verkligen det med tanke på att jag har försökt bekämpa mina problem sedan ett decennium tillbaka! Pröva verkligen I.D, du kommer inte att bli besviken! Lycka till!

2009-10-18 @ 15:12:33
URL: http://kallepook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback