Lancôme - Wash the day off

2009-11-03 @ 12:23:11

Nu har jag i drygt 2 veckor använt mig av dessa rengörningsprodukter från Lancôme! När jag såg dessa stå på tax-free hyllan på Landvetters flygplats blev jag alldeles till mig, dessa storaflaskor i ett paket för 499 sammanlagt! Wow, tänkte mig, ett pangpris. Självklart kunde jag inte motstå från att slå till. Dessa ligger nämligen på ungefär 400-500 kr styck ute i butikerna, tänk er!

Lancôme, ett historiskt märke som man inte förväntar sig annat än klass och lyx ifrån. Smaka på det, Laaaankåmmm. Men denna gången kändes det som om Lancôme gav mig en bitchslap, en rejäl en. Not what you've been expecting, huh? Rengöringsmjölken klarar inte av uppgiften att rengöra ordentligt som den lovar, nu använder jag bara I.D som är lättare att rengöra huden från än riktigt oljiga foundations som man måste rengöra i omgångar. Nu måste jag rengöra åtminstonde 3 omgångar och då är det mesta borta, dessutom luktar den väldigt illa. Inte unket illa som att den är gammal utan själva doften får mig att snabbt vilja avlägsna "mjölken" från ansiktet. Näe, jag är besviken.

Sen har vi ansiktisvattnet som verkligen rengör ansiktet, det känns. Det känns så jäkla mycket eftersom att det verkar som att hela flaskan är tillverkad av ren sprit. Det är så mycket alkohol i denna produkt så att det svider så in i skogen att jag som är så tålig blundar och kniper igen tänderna ibland. Hujeda mig! Dessutom luktar den parfymerad alkohol (!!) så det går inte att andas när du applicerar vattned med en pad på ansiktet, så illa är det. Men rengör gör den och det visar även paden men det jag tycker är skumt är att när jag precis har kommit utfrån duschen och skrubbat ansiktet för kung och fosterland så visar paden från ansiktsvattnet en brun nyans som om jag fortfarande har foundation i ansiktet, lite weird faktiskt. Hmm .. nej, definitivt ingen höjdare alls.



Betyg: 0,5/5
Pris: 400-500 kr styck
Inköpsställen: Åhlens/Kisck/NK m.fl.
Skulle jag kunna tänka mig ett återköp? Nej!!

Vi syns i vimlet!
Aida


Kommentarer
Postat av: Linnea

Så dyra och så oeffektiva? stackars dig

2009-11-03 @ 13:10:06
Postat av: Sussi

Älskar din blogg, tack för underbara tips

2009-11-03 @ 14:22:17
Postat av: UNZIP.SE

GALNA PRISER PÅ MÄRKESUNDERKLÄDER



UNZIP.SE

UNZIP.SE

UNZIP.SE

2009-11-03 @ 16:16:28
URL: http://www.unzip.se
Postat av: Elvina

nej va sorjligt!

2009-11-03 @ 21:46:55
URL: http://lillajagjava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback