Depends ögonfransböjare med värme

2009-12-30 @ 18:56:26

Jag har länge varit ute efter en ögonfransböjare med värme, eftersom att de sliter mindre på ögonfransarna än vanliga ögonfransböjare utan värme, men har aldrig riktigt gått på stan med haft i åtanke att köpa en. Häromdagen när jag var på Kicks och kollade in lösögonfransar så såg jag plötsligt denna manick hänga precis under. 80 kr verkade inte så farligt då jag vet att det finns mycket dyrare och sådan drastisk skillnad kan det väl ändå inte vara mellan de, trodde jag.

Väl hemma efter batteriköp var jag tvungen att pröva med direkten (jag har inte fått förmågan att kunna hålla mig). Det första som slog mig var hur himla plastig den var, ungefär som sådana godisar man kan köpa på bl.a. BR för barn, sådana PEZ-manicker (se längre ned). Det var supersvårt att slå om knappen från Off till On, det gjorde verkligen ont i mina fingertoppar så jag fick be min sambo om hjälp, likadant var det med att öppna lockskyddet till batterierna. Supersvårt, och jag är inte den som ger upp i första taget men det var bara för mig att ge upp efter en stund. Numera använder jag mig utav min pincett och skjuter upp knappen från Off till On och tvärtom.

Tillväga gång:
Du slår om knappen från Off till On


och så väntar du på att den röda gummiremsan byter färg från rött till vitt, då är den klar att användas!


Du sätter remsan mot innerst mot din ögonfranslinje och trycker upp behållaren och håller kvar i några sekunder enligt själva Depends beskrivning. Depend kan ju å andra sidan slänga sig i väggen för att göra detta EN gång i NÅGRA sekunder (antar att de menar ungefär 4 sek) ger inget resultat. Du måste hålla på några gånger, om och om igen och resultatet är inte långvarigt. Den klarar inte en arbetsdag från 7-14. Nej, fy skam för denna ögonfransböjare. Här har ni resultatet


Dependfransar                                              Mina naturliga fransar
Do you see any magic? 'Cause I don't.







Betyg:
0/5
Pris: 80 kr
Inköpsställen: Åhlens, Kicks, Lindex m.fl.
Skulle jag kunna tänka mig att investera i denna produkt igen? Aldrig någonsin.

Vi syns i vimlet!
Aida

 


Kommentarer
Postat av: sara - makeupmylife

sv: minns tyvärr inte vilket märke de var :( men jag ska ta reda på det nästa gång jag är där! :)

2009-12-30 @ 20:02:11
URL: http://saranilsssoon.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej :)



Hur mår du idag?



Kram /M

2009-12-30 @ 21:56:43
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Emma P

Jag gillar faktiskt denna. Den böjer betydligt mer än min vanliga böjare från MUS. Och att fransarna inte behåller böjen kan väl inte böjaren rå på, det klarar väl ingen fransböjare i hela världen?

2009-12-30 @ 22:47:01
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Aida

Hej Emma, vad roligt att dennna fungerar för dig! Jag ska faktiskt berätta att jag hade en ögonfransböjare från jag inte vet var, den var en superfransböjare. Den böjde mina fransar HEEEEEELA dagen, de höll verkligen. Den är försvunnen nu, den var verkligen poppis här hemma och jag misstänker någon släkting som "råkat" få med sig den haha. Men jag slutar inte jämföra den med andra och jag ska inte sluta leta förrän jag hittar en jämlik! Jättekul att den fungerar för dig, superhärligt!

2009-12-30 @ 23:05:53
URL: http://kallepook.blogg.se/
Postat av: Hanna

SVAR; Jaa jag hoppas verkligen att vi får lägenheten, man går som på nålar nu!



Både jag och Jonas har ganska dyra intressen, just nu är det akvaristiken som vi lägger ut ganska mkt pengar på, sen är han basist i ett band å lägger pengar på sina instrument...så han är minst lika bra på slösa pengar som mig, haha! Det blir en chock med lägenhet då vi inte kan köpa lika mkt.

2009-12-31 @ 05:17:03
URL: http://hannaogren.blogg.se/
Postat av: Ellen ♥ | hejjellen.blogg.se

Gott nytt år!:)

Hoppas du får en bra start på 2010 ♥

2010-01-01 @ 00:19:18
URL: http://hejjellen.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Hej Aida. Jag tänkte bara klargöra en sak vad gäller min och Emmas blogg. Vi delar blogg, Sminkan, men vi är två personer. Vill du skriva till någon specifik person är det enklast att välja ett inlägg av den personen. Större chans att det blir läst då. Och vi är av den gamla skolan, vi besvarar kommentarer i vår egen blogg och vi söker svar på våra kommentarer i den blogg där vi skrev den. Självklart får du göra som du vill men det kan vara bra att veta om du undrar varör en kommentar hos oss inte besvaras hos dig eller om du funderar på om dina svar i vår blogg blir lästa. Det är knepigt att vi i bloggvärlden kör på två olika modeller för svar så här, men eftersom vi ser det som effektivast att kunna följa en konversation där den startades, både för oss och för våra läsare, så kör vi på den gamla modellen. :D

2010-01-02 @ 10:22:26
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Emma P

Hej Aida!



Superbra att du har svarat här också! Du kan ju såklart härmed bortse från Sminkans kommentar ovan. Men som sagt, vi är av den gamla skolan, hehe, bara jag som inte hängt så mkt vid datorn de senaste dagarna.



Alltså wow, det låter som en helt fantastisk böjare! Om du får tillbaka den eller hittar en ny så måste du verkligen tipsa, för ett sånt underverk vill jag med ha!:)



Kram E

2010-01-02 @ 12:58:26
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Sminkan

Hm, var visst onödigt barsk. Förlåt. Visste inte att du svarat här med. Missförstånd. Förlåt, förlåt... skäms

2010-01-02 @ 16:04:05
URL: http://sminkan.blogg.se/
Postat av: Aida

Sminkan: Det gör inget! Inte lätt för dig att veta, precis som för alla andra. Jag brukar oftast bara svara i bloggen men ibland lämnar jag en liten kommentar tillbaka. Det brukar oftast vara så när jag gillar en blogg lite extra. Ingen fara, jag tog inte åt mig. Ha det fint!

2010-01-04 @ 11:31:04
URL: http://kallepook.blogg.se/
Postat av: Aida

Emma P: Ingen fara! I will =)

2010-01-04 @ 11:32:16
URL: http://kallepook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback