Åh, jag älskar sådana här fynd!

2009-12-30 @ 09:52:22

Ja, jag kan kanske döpa om min blogg till fynd-älskaren! Jag älskar att kunna köpa det jag vill till ett bättre pris, för företagen tjänar ju stora summor och de skulle inte gå back ifall du kunde sänka sina priser lite oftare, visst? Hursomhelst vandrade jag runt på MUS i Åhlens och kollade in lite nagellack nu när mina naglar börjar reparera sig tack vare mirakelkuren! Hittade flertals favoriter men tänkte att jag lika gärna kan vänta till nästa klubbkväll då jag har 20% rabatt på hela sortimentet! I alla fall så la jag märke till deras fyndhörna och blev superkär i min nya eyedust som kommer att pryda min framtida sminkhylla (har inte hittat den perfekta ännu så allt ligger i påsar nu efter flytten) Den heter Glory och är en sådan där eyedust du kan kombinera så mycket med!



Här har ni en liten swatch, jag har Urban Decays Primer Potion som underlag.


Tänk er denna i ögonvrån och under ögonbrynen med rosa, blå eller grön ögonskugga, yummie! Denna kommer nog att dyka upp i flera dagen sminkningar! Can't wait! Dessutom blev den min för 67,50 kr! Vilket kap, bege er nu genast till Åhléns city's MUS i Göteborg och köp! Det fanns några kvar, ni kommer inte att bli besvikna, I promise!


Vi syns i vimlet!
Aida



Kommentarer
Postat av: sara - makeupmylife

sv: visst var lacket snyggt? det luktar som godis då det torkat också! :)



härlig blogg du har! :)

2009-12-30 @ 11:30:38
URL: http://saranilsssoon.blogg.se/
Postat av: Josephine (Makeuponista)

Ohh, glory är såå snygg, tyvärr har jag inte den :(



Sv: Det tycker jag, bara outletbutiken är värd ett besök :)

2009-12-30 @ 12:07:17
URL: http://makeuponista.wordpress.com
Postat av: CC

svar: jag är ju utbildad MUA, men det är inte därifrån pengarna kommer precis... Om du vill satsa på det kräver det hårt jobb och framförallt att du är bra på att sälja dig själv. Det går före att vara bra faktiskt tråkigt nog. Därav kommer t.ex jag aldrig att jobba med det på heltid..

Mer kreativa sminkningar kan du inte leva på såvida du inte jobbar på en teater... du måste vara hyfsat kommersiell och göra naturliga/vanligare sminkningar om du ska tjäna pengar. Det är stor konkurrens eftersom så många utbildar sig, men samtidigt faller ju många bort direkt av olika skäl. Det är ju väldigt få som har det som heltidsjobb iaf.

Tack så mkt ang fjädrarna :) inget originellt alls men en grej jag ville testa. Man får testa o öva o öva även sedan man är utbildad för man måste ju ha bra bilder i sin portfolio också.

hoppas du fick ut nåt av mitt svar!

2009-12-30 @ 18:04:46
URL: http://metalbarbiecc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback